fredag 13 juni 2014

Retro

Jag har länge haft i planerna att sy ett draperi till sommarstugan som skulle dölja alla jackor som hänger innanför dörren. I mitt eget varuhus hittade jag ett gammalt Finlaysontyg helt i min färganda och skred till verket - mätte, klippte och fållade.

Lite hann jag gjuta irritation över sytråden som fick maskinen att låta som ett tröskverk och klippte av sig då och då. Jag oljade och fortsatte utan förbättring. Till sist kom jag på att det kunde vara fel på tråden och efter byte till en annan rulle gick allt som en dans. Symaskinen spann snällt och draperiet fick sällskap av ett kuddöverdrag.

Nu återstår bara att stryka, transportera till stugan, hitta hängningsanordning och hoppas att det passar. Somrigt som bara den blir det!

Jag tror jag ska vända det andra vägen för visst växer blommorna uppåt?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar