måndag 23 juni 2014

Kvinnan sover, hjärnan jobbar

Som så många gånger förr löser jag problem som jag inte visste att jag hade under nattens timmar i det omedvetna. Jag vaknar till på morgonen och kommer på att nåt gick fel dagen innan eller längre tillbaka i tiden.

Detta hände ofta under skoltiden då jag under natten upptäckte lösningen på matteprov eller kom på det rätta ordet i ett språkprov - en aning för sent tyvärr.

I morse upptäckte jag att rubriceringen på gårdagens inlägg blev lite haltande. Naturfenomen och fenor! Jovisst blev det fenor, men nåt naturfenomen är väl inte gäddan?

Efter att ha fört fysikerplantan (ska snart uppgraderas igen bara jag hinner) till tåget hjulade vi hemåt igen och nu såg jag regnbågen! Men den var nog lite konstig för den var väldigt bred, men oerhört kort. Jag tog ett foto, men det är tyvärr så långt avstånd till regnbågsskatten så ni kanske inte uppfattar den lika fint som jag som sett den live.

Jag hade tänkt ta med bilden igår, men beslöt spara den och då glömde jag förstås att rubriceringen inte var ok längre.

Men vissa saker går ju att rätta till. Spänn ögonen och rikta in blicken mitt i bilden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar