måndag 2 juni 2014

Tankad inför veckan

Jag är supernöjd med gårdagen. Nytta - nöje - nytta!

Halva vindsgarderoben blev sorterad och en hel del gamla skolböcker och skolhäften levererades till pappersinsamlingen. Jag måste dock sätta en mapp med sångtexter åt sidan för att än en gång bli lite nostalgisk i ett senare skede. Jag hittade också vår första grammofonspelare som skaffades genom att samla kapsyler från läskedrycksflaskor samt en hög med EP-skivor. Dem måste jag också gå igenom vid lämpligt tillfälle. Och visst finns det något av värde i en låda innehållande tågbana av märket Märklin? Det måste jag forska i och försöka göra peng av.

Nöjet bestod av att åka ut till Fäboda och vandra längs stranden och tillbaka genom skogen. Stärkande som bara den och att sen avsluta med kaffe och paj vid kaffestugan gjorde inte dagen sämre.

Väl hemma igen välkomnade trädgården oss med arbete. Inte konstigt att jag var ganska nöjd då dagen var till ända.

Kanske ni kan hämta styrka ur mina bilder.



Maken fick komma med på foto, kan skymtas i trädet som en mörk fläck

Det ser bra ut för blåbärsskörden



Naturkonst

Orkidéer ?

Ullig, gullig favorit

Snyggt på terrassen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar