tisdag 10 juni 2014

Puh, tre månader till

Varje gång jag ska på kontroll känns det lite pirrigt. Hittas nåt ovälkommet? Är allt ok?

Denna gång ingick lungröntgen och ultraljudsundersökning av buken. När man ligger där och röntgenläkaren "misshandlar" magen med vaddennuheter är man på helspänn. Undersöker han inte väl länge på samma ställe, knackar in några tangenter, har han hittat nåt? Ibland ber jag läkaren berätta hela tiden vad han ser, men för det mesta ligger jag snällt och andas och låter bli att andas enligt befallning. Men oooh, va skönt då slutklämmen är att allt ser bra ut! Förstås hade jag själv sagt vad som kan hittas, nämligen en oformlig njure och sammanväxningar efter operationen.

Hos den vänliga onkologen fick jag också beskedet att allt såg bra ut. Visserligen var ett levervärde lite förhöjt, men jag brukar ibland ha det i överkanten så det fick mig inte att misströsta. Nej, glad i hågen avlägsnade jag mig från sjukhuset och satte kosan mot trädgårdsbutiken. En vacker passionsblomma är jag värd och den ska få slingra sig i glashuset ute vid sommarstugan så småningom.

Nu väntar trädgården här hemma på lite jobb, men kanske jag trippar ner till grannen först så kanske nån annan hinner komma hem och klippa gräset ...



5 kommentarer:

  1. Vad skönt!!! :) Ha det gott o njut av allt det vackra sommaren för med sig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, tack, det ska jag göra. Och jag har ju Gotland att se fram emot ...

      Radera
  2. Det var roligt att höra, fortsätt i samma anda :-)

    SvaraRadera
  3. Trevligt att läsa ! Jag delar din glädje ! Fortsätt och njut av sommaren och livet ! B

    SvaraRadera
  4. Tack för all uppmuntran och tack för att ni finns!

    SvaraRadera