onsdag 25 juni 2014

Förmiddagsvisiter

Jag har ren hunnit ha två stycken besök. Den ena var sotaren och den andra var kära kusinen.

Den sistnämnda kom med mycket goda råd och skapade nya visioner.

Som jag tidigare nämnt är andra fågelungen på väg ut ur boet, vilket innebär att jag får mitt bibliotek tillbaka. Nu får skrivbordet flytta ut ur salongen, men dessutom har jag planer på att ta hem det gamla skrivbordet som min far tillverkat i sin ungdom (troligen i Folkhögskolan, bildningens moder).

Jag får inte rum med två stycken skrivbord i biblioteket och maken börjar ta stora ord i sin mun om han blir utan egen bordsplats. Jag har också svårt för att blanda alltför många träsorter i ett rum. Men inredningskusinen kom på den lösning (som jag aldrig hade kunnat hitta på själv) att jag ska ta in pappas gamla betsade skrivbord i vardagsrummet och ha det som en dekorationsmöbel. Då gör det inget om resten går i ek. Det tror jag bli riktigt bra, men först ska vi fira sommaren (inte tvåsiffrig temperatur idag!) och sen börjar vi skuffa runt möbler. Något att se fram emot ...

Här ett litet smakprov på blandningen:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar