söndag 8 juni 2014

I små portioner

Jag tycker om att göra saker i små, klart planerade delar. Det innebär att huvudbyggnaden vid sommarnöjet får en grundstädning inför första övernattningen och sen späder jag på i lagom takt efter eget välbefinnande.

Igår när jag putsade upp i lilla sovkammaren filosoferade jag lite kring sydda dukar. Mamma hade massor och speciellt en använder jag gärna för jag älskar de milda pastellfärgerna och duken (som jag minns att mamma sydde i några exemplar för att kunna ge bort också när jag var liten flicka) passar utmärkt med ordspråkstavlan hon fick av goda vänner till en bemärkelsedag.

Mina små arbetsportioner består också av lite rensning i rabatterna, lite virkning, lite matlagning och lite planering för eventuella förbättringar inne och ute. Ingen brist på idéer, men en del får förbli visioner. Människan är aldrig riktigt nöjd, men jag är glad över att jag lärt mig njuta av stunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar