torsdag 5 september 2013

The Boss

Som ung vuxen fick jag upp ögonen och öronen för Bruce Springsteen. Jag tycker fortfarande om hans musik och utgående från de dokumentärer jag sett på TV uppskattar jag många av hans värderingar också. Jag är annars inte en som lyssnar på texter utan det är musiken som tar överhanden, men jag tycker att "Bossen" ofta har något att komma med också.

En gång har jag upplevt Bruce live på Stadion i Helsingfors. Han är känd för att ge allt på scenen och visst var jag imponerad men att sitta långt borta och se en liten prick är inte riktigt min stil och jag är för bekväm av mig att stå i timmar för att få en plats längre fram. Det som främst gjorde intryck på mig var Bossens benstyrka! Att lägga sig raklång baklänges med endast fötterna i golvet kräver en aktivt tränad kropp.

Varför jag plötsligt plockar in Bruce i min blogg beror på min kvällslektyr. Jag har just börjat nosa på den senast skrivna biografin i pocketform. Det ska bli intressant att se om jag stärks i mina omdömen eller om jag ändrar åsikt om den i mitt tycke rätt så ödmjuke stjärnan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar