söndag 29 september 2013

Runt, runt

Jag är nyss hemkommen från danskursen i rounds som har tagit två och en halv dagar i anspråk och hela min hjärna. Det är inte alltid så lätt att hinna med i svängarna.

Vi var en liten trevlig grupp som fick lära oss en hel del figurer i rumba, cha cha, vals och twostep. Nu vet jag hur man dansar en Alemana, Turkish Towel, Diamond Turns, Lariot och Chase Peek-A-Boo eller vad det hette. I morgon är det möjligt att jag glömt det mesta för man borde öva och öva.

Min dröm är att få i gång en grupp här i närheten. Helst skulle jag först delta som dansare innan jag eventuellt börjar leda själv. Alla intresserade ta kontakt. Man kan säkert söka på YouTube och hitta smakprov på både enklare och svårare dansturer.

När jag kom hem blev jag oerhört sugen på äpple och havregryn så jag svepte ihop en mumsbit bestående av klyftade äpplen i botten, lite kanel och socker och ett skal av smör, havregryn och socker. Ska bli så himmelskt gott med vaniljsås och kaffe.

Nej, den är inte bränd, ser inte märkvärdig ut men smakar ljuvligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar