torsdag 26 september 2013

Kulturell kväll

Gymnastiken är avklarad. Nu väntar lockborttagning och jag sörjer ren, men jag kan inte dra mig undan frisörskans sax längre och jag vet att lockarna ryker och jag står där med mitt vanliga böjliga gråa hår. Men hellre det än tvingas gå igenom cancerbehandling igen. Så valet är lätt - egentligen.

Genast maken är hemkommen från jobbet drar vi iväg till Wasa Teater för att se VIP-premiären av Fighting Star med en terjärvbo i huvudrollen och andra fina musikalartister som en viss Geir Rönning. Jag måste bara få skryta med den gången jag fixade en autograf av honom åt svägerskan. Han deltog i en musikal på Svenska Teatern i Helsingfors och jag med mitt stora gap pratade med en vaktmästare och han fixade fram Geir så jag fick förmedla svägerskans stora beundran (utan hennes vetskap) och fick namnteckning på CD-konvolutet.

Märkte ni att jag var lite skrytsam i början av föregående stycke också i och med ordet VIP. Nu är det inte jag som fått inbjudan utan maken och jag får följa med. Därmed håller jag tyst om kalsongerna som blev felsorterade häromdan.

I morgon firar jag igen...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar