onsdag 4 september 2013

Älskar - älskar inte ...

Bland naturens egna blomster är jag väldigt förtjust i den sirliga linnéan som sprider ut sina revor över mossa och sten. På försommaren tog jag dessa bilder vid sommarstugan och varje gång jag gick förbi platsen beundrade jag de näpna små, rosa blommorna.

 

Igår var jag inte lika glad över samma växt. Uppe i backen på stugtomten fanns otroligt mycket lingon på ett litet område och vi plockade snabbt ihop två ämbar. Jag var till och med snabbare än maken, men så plockar jag mer skräp vilket han påminner mig om. Det är bra med kvistar och löv, då hålls bären torra och fina, kontrar jag med. Nåja, det var linnéans revor som strulade till det. De är inte alls trevliga när man ska plocka bär med plockare utan hindrar arbetet så mycket de kan. Men det har jag glömt nu då jag tittar på de vackra sommarbilderna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar