onsdag 11 september 2013

9/11

Kommer du ihåg vad du gjorde den här dagen för 12 år sen?

Jag minns att jag för tillfället jobbade på gymnasiet och personalen hade haft en vandringseftermiddag till Lillträsket med gemytlig samvaro i härligt höstväder. Jag kommer hem och sätter mig framför TV:n. I stället för utannonserat program ser jag flygplan som kraschar in i ett högt torn i slow motion. Jag är halvt okoncentrerad och tror det är en fiktiv inspelning. Men så sjunker sakta sanningen in i min avtrubbade hjärna: Det är på riktigt! Det känns så himla overkligt. Det kan inte hända. Vem gör sånt här?

Jag kan ännu inte förstå folk som medvetet gör så onda saker. Fanatisk tro är aldrig av godo utan ger bara upphov till förskräckliga händelser. Är homo sapiens sapiens verkligen en intelligent varelse?

 




1 kommentar:

  1. Hej! Jag satt och ammade tösabiten när maken ringde och sa jag ska sätta på tvn. Va e de nu för dumheter han hittat på tänkte jag när jag kravlade mig fram till tv. Trodde inte mina ögon när jag väl fick igång apparaten och såg vad som hänt...

    SvaraRadera