tisdag 10 september 2013

Höstens kurser är i startgroparna

Min mentor och jag startade kursverksamheten idag med en återkommande inbjudan att hålla lite jumppa och dans i en kurs för afatiker. Deltagarna är oerhört inspirerande och tacksamma och jobbar enligt förmåga. Vi blir alltid på gott humör.

Det är en bra början på kursverksamheten som i år för mig innebär seniordans, seniorgymnastik, förmiddagsjumppa och lätta rörelser till musik. Det känns nästan som att bli en vanlig jobbare fastän antalet timmar inte är så stort. Det går faktiskt åt ganska mycket tid till förberedelser också.

Man ska lyssna på musik, planera enligt rytmerna, lära sig rörelser, danser och sen ändå glömma det mesta, så det gäller att ha nerskrivet det som går. Jag har märkt att det är otroligt svårt att beskriva gymnastiska rörelser. Det blir långt och invecklat och ändå kan det vara svårt att förstå vad man tänkt ett år efteråt.

Men eftersom jag trivs med människor, och framför allt glada människor, som jag möter på kurserna är det en win-win-situation.

Sök din kurs där du bor och kom ut och träffa folk, rör på dig och bli uppiggad!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar