tisdag 17 september 2013

Step into your dancing shoes





Nu har mitt jobb börjat på riktigt. Seniordansen stod först i tur och det blev svettigt värre, kanske främst på grund av att jag glömde starta den ålderdomliga fläkten. Det är inte så lätt att hitta tillbaks till alla rutiner.

Dansarna var på sitt vanliga sprudlande humör. En sprillans ny assistent har jag också fått, endast 18 år, och mycket dansant. Det ska bli roligt att inviga henne i seniordansens mysterier och jag hoppas jag kan tända dansgnistan så hon i fortsättningen utbildar sig och blir ledare nånstans i världen. Jo, seniordansen är internationell. Du kan åka till Luxemburg och Brasilien och stöta på samma danser som vi dansar här i Finland.

Idag blev det både marsch och vals, boogie-boogie och humppa. Och dansglädjen infann sig med det samma. En av de viktigaste ingredienserna är faktiskt skratt och leenden. Vi bjuder på oss själva och förlänger livet. Detta är förebyggande hälsovård om något.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar