torsdag 25 september 2014

Varierande dag

Det är en njutning att börja dagen med gymnastik - i två timmar dessutom - och få betalt för det! Naturligtvis skulle lilla lata jag inte stiga upp och pallra mig iväg till salen om det inte var mitt jobb, men ack så bra det känns efteråt.

Idag hade jag dessutom planerat in en avkopplande eftermiddag i grannstaden med goda väninnan. Vad sägs om mat på den vegetariska restaurangen och kaffe med tillbehör inne i favoritcaféet Skorpan med bonusen med hem, det underbara surdegsbrödet?

Ett litet minus var dock att jag inte visste vad jag åt. Men gott var det! Nånting smakade precis som leverlåda, som det visserligen inte var.

Energiförrådet blev dock välfyllt med prat och samvaro och det behövdes eftersom ett kommunalt möte ännu skulle upplevas på kvällskvisten.

Nu väntar jag bara hem två stycken manliga familjemedlemmar - en från den svenska huvudstaden och en från vårt eget lands huvudstad. Ensamhet är bra, men i små portioner, tack!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar