tisdag 9 september 2014

Mitt lilla jobb

Har man sagt A får man säga B.

Alltså torde jag snart skriva under avtal med Karleby stad om ett jobb på tre timmar per vecka där jag ska fungera som Må-bra-tant (en vårdare myntade uttrycket) vid ett vårdcenter.

Jag har helt övergett den bana jag utbildat mig till och via seniordansen och brist på gymnastikledare kom jag in på förebyggande hälsoarbete.

Det tycks vara så att jag tillhör typen som halkar in hit och dit, kanske för att jag tror på ödet.

Politiken drog iväg med mig efter två veckors betänketid för sex år sen och den nuvarande positionen som kommunstyrelseordförande till årets slut gled jag in på efter diverse omständigheter.

Och nu har jag smugit mig in på vårdavdelningen som 8-procentig sysselsättare, vilket i mitt fall innebär att jag ska försöka aktivera via rörelser, men kanske också småprat, beröring och högläsning.

Vi får se vad framtiden utvisar. Det ska bli intressant och stimulerande och jag är säker på att jag kommer att lära mig mycket nytt. Lite ovant kändes det att gå runt i arbetskläder och desinficera händerna stup i kvarten, men det är jag villig att göra om jag får några mänskor att känna lite välmående en liten stund.


2 kommentarer:

  1. Grattis till nya jobbet! Det där ett jobb som skulle passa för mig också :-)

    SvaraRadera
  2. Tack! Det borde finnas 17 % kvar av tjänsten. :-)

    SvaraRadera