torsdag 11 september 2014

Lyssnat och lärt

Jag kände mig lite utmattad igår kväll efter dagens vedermödor så jag beslöt att unna mig ledigt från bloggen. But I am back!

Det är faktiskt lite jobbigt att flyga fram och tillbaka till huvudstaden på en och samma dag, nästan lika tungt som att ta tåget.

Det var första gången jag besökte Kommunernas hus och Kommunmarknaden. Ni vet hur tröttsamt det är på marknader. Det bjuds information från alla håll, karameller, pennor, reflexer med mera. Min största behållning av själva utställningen var en putsduk för glasögonen, en påse torkade blåbär och en ny utmärkelse som "socialt hållbar".

Naturligtvis satt jag och lyssnade på dagens utbud av föreläsningar på svenska och träffade en hel del bekanta.

En annan sak på pluskontot var en tidig frukost på Fazer. När man stiger upp lite över fyra är man inte särdeles hungrig, men vid ankomsten till huvudstaden smakade det synnerligen bra med en stor frukost i trevligt sällskap. Förutom guidningen till frukostbordet fick vi också vägledning till Alpgatan. Vi promenerade förstås, också därifrån till Elielplatsens flygbusshållplats på sena eftermiddagen. Sen smakade räksmörgåsen ute i Vanda suberbt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar