söndag 14 september 2014

Lösryckt

Jag har ett litet problem bland många andra. Det jag tänker på idag gäller mina anteckningar.

Alltid när jag är på möten antecknar jag för att komma ihåg saker, för att ha det svart på vitt och oftast för att aldrig mer läsa anteckningarna eller ens komma ihåg var jag skrivit det jag borde komma ihåg.

Känns det lite "råddigt"? Det är precis vad det är. Jag har några anteckningshäften med noggrant daterade anteckningar i vitt skilda ämnen. Jag antecknar flitigt på föredragningslistor. Jag skriver ner tankar och viktiga noteringar på lösa papper bredvid datorn eller på tomma kuvert när jag får samtal. Allt i en enda röra och omöjligt att hålla reda på.

När jag nån gång vet att något behövligt finns yr jag runt i huset och letar i väskor och i mappar  och slösar en massa onödig tid. Finns det nån därute som kan ge mig nyttiga tips?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar