lördag 13 september 2014

Snart är det förbi!

En del växter kämpar stolt vidare med sin blomning fastän luften blivit svalare och den ljusa dagen kortare.

Den fina blomsterkorgen som jag fick tidigt i våras fick flytta ut på undantag under sommarmånaderna. Jag hittade den när vi flyttade tillbaka från sommarstugan och trots vanskötseln har den hållits vid liv.

 
De små fuchsiaplantorna utvecklades sent omsider till ordentliga blomster och två krukor transporterades från Öja för att så småningom få slinka ner i källaren - där de troligen torkar ut ...




Min värsta trädgårdsiver har lagt sig med åren och nu funderar jag på att låta buskar med löv och barr inta mina sluttningar. Det blir mindre vackert men mer lättskött antar jag. Vi får se vad vinterns planering leder till.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar