måndag 8 september 2014

Vad glömska kan leda till

Hemkommen från en stugweekend har jag en del småsaker att uträtta framför datorn, men först sätter jag i gång ett lingonkok. Eftersom jag känner till min förmåga att glömma ett som annat tajmar jag koktiden ordentligt.

Men vad händer? Jo, i stället för att få tiominuterslingonsylt blir det x minuter. Jag är nämligen mitt uppe med att betala räkningar då signalen ljuder, går och tystar ner timern och avklarar bankärendet. Men sen ...

Sen förflyttar mina tankar till helt andra sfärer. Bloggar ska kollas, vissa webbsidor, e-post besvaras, foton sparas och så vidare. Då jag plötsligt erinrar mig att jag borde ta en tur till pannrummet går jag förbi lingongrytan som glatt kokar. Oj då! Jag skulle visst tillsätta socker ...

Nu har jag en välkokt lingonsylt eller kanske det blir saft.

Alltså har jag lyckats misslyckas - igen!

Men jag fick ju ett gratis blogginlägg ...

Äsch, vi glömmer det och fokuserar på eftermiddagen då jag ska börja mitt nya jobb, bara 8 procent dock. Hoppas jag inte får sparken ren första dan ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar