fredag 19 september 2014

Not by the book!

Terrassbyggen fortsätter i mindre format och nu på hemmaplan.

En blombänk bredvid vardagsentrén fick ge vika för lite bräder och en snabbfixad stensättning kompletterade nyförvärvet.

Tanken är att jag ska kunna ha örter i krukor eller blomster eller en vilstol eller en julgran eller fina lyktor eller nåt annat onyttigt på den minimala terrassen.

Efter att ha läst en hel del trädgårdslitteratur och sett x antal trädgårdsprogram på TV är jag ganska medveten om hur man stensätter, men gjorde ingenting enligt reglerna. Bort med lite grus och ogräs och dit med stenarna som jag fått ärva av min äldste son. Jag är inte så noga ... jag vill ha resultat och snabbt!

Tillfällig höstlig f.d. fägring

Övervintrad pelargon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar