lördag 20 september 2014

Passionerade drömmar

Åh, nej, så allvarligt är det inte. Jag bara skummade igenom mina blombilder från sommaren och stötte på passionsblomman i glashuset som fick vara sambo med paprikaplantan.

Jag är mycket nöjd med passionsblomman jag köpte på försommaren. Blommorna varade inte länge men var outsägligt vackra. Rankorna växte i snabb takt och slingrade sig ovanför fönstren. Om jag hinner innan frosten kommer ska jag gräva upp den och försöka övervintra plantan i min källare. Lyckas det inte är jag benägen att köpa en ny nästa sommar. Så bra trivdes vi med varann!

Paprikaplantan gav mig tre frukter så man kan inte påstå att den var väldigt lukrativ, men lite kul i alla fall. Likaså är det med mina två tomatplantor som stannade kvar i miniväxthuset på Krukmakarbacken. Tre tomater tror jag att jag plockat röda, resten är ännu gröna. Ifall jag snabbar mig kanske jag lyckas få färg på dem genom att linda in dem i tidningspapper och ha dem på fönsterbrädet. Så gjorde svärmor och det har jag testat tidigare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar