söndag 23 februari 2014

Variation

Inför veckoslutets kaffestunder ville jag baka nåt och jag beslöt att satsa på nåt lite hälsosammare men ändå sött. Jag tog fram receptet till den höstliga rulltårtan (här), men eftersom minstingen inte vill ha lingon i så höll jag mig till endast banan.

I grundsmeten bytte jag ut drygt hälften av det vita sockret mot indiansocker. Det anses som ett lite hälsosammare socker eftersom det innehåller mineraler, vitaminer, aminosyror och antioxidanter och upptas långsamt av kroppen. Inte är det nyttigt, men nån gång kan man få unna sig lite gott.

Jag valde tiramisukvarg som tillägg till den vispade grädden, uteslöt sockret och fick alltså en rulltårta i bruna nyanser.

Alla godkände resultatet utan poänggivning. Jag tror att av tre provsmakare gav två tummarna upp medan den tredje viftade lite mindre...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar