torsdag 27 februari 2014

Överbliven tacksamhet

Nu borde man inte kommentera saker man inte känner till och på basen av obekräftade uppgifter, men jag spekulerar ändå.

Jag hörde brottstycken av ett program på radion som handlade om krigsveteranorganisationer och pengar. Min åsikt i det här fallet är helt klar och obeveklig. Finns det pengar eller investeringar så borde de vid det här laget vara nästan uppanvända.

Om jag skänker pengar till en dylik organisation vill jag att pengarna helt och hållet ska gagna dem som stred för vårt land och alternativt krigsänkorna som inte har haft en lätt tid. Eftersom krigsveteranerna börjar vara få till antalet så borde pengakistan vara ganska tom. Äras den som äras bör. Här har vi antagligen förspillt tiden då vi kunde ha hjälpt och stöttat mänskor som förlorade många år av sin ungdom och sen fick börja om med tomma händer. Jag blir otroligt arg om det visar sig att det finns fonder och investeringar kvar när den sista veteranen/lottan respektive krigsänkan dör.

Vi är bortskämda, men borde ha skämt bort våra hjältar.

Om nån vet sanningen, berätta för mig. Risken är förstås att jag blir ännu argare ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar