lördag 22 februari 2014

Kusinmöten

Det är härligt att ha kusiner som sticker sig in och förgyller vardagen. Man brukar prata om att släkten är värst, men jag håller nog mer på uttrycket blod är tjockare än vatten.

Först ute var kusin Vitamin som kom direkt från jobbet och hon ser ut så här:


 På eftermiddagen kom kusin Lila som bor på lite längre avstånd och tack vare den fina pratstunden behövde jag inte helhjärtat engagera mig åt diverse ishockeymatcher som inte ligger högst i kurs i mitt sportsinne. Jag tog förlusten med jämnmod.

Ni vet ju att alla älskar att figurera på bild så detta är kusin Lila:



Nu väntar jag på the development engineer-sonen som flyger mellan Shanghai, San Diego, LA, Vancouver, Washington DC och Vasa. Få se vad han har att berätta ...

Och nästa vecka hoppas jag få besök av kusinen från Sydin.

2 kommentarer:

  1. Om det är jag som är kusin Sydin så tänkte jag dyka upp på tisdag, om det passar?

    SvaraRadera
  2. Du är hjärtligt välkommen på tisdag, men jag är inte hemma förrän ca halv tolv om allt går enligt planerna. Seniordans på gång!

    (hoppas du har päärona, ja har rääkona)

    SvaraRadera