onsdag 5 februari 2014

Murder!



Nu är det bestämt! Jag är i maskopi med några kvinns och vi ska utföra ett mord om en vecka, onsdagen den 12 februari (mammas dödsdag).

Själv spelar jag en mindre roll. Jag mobbar offret och tar det med till brottsplatsen. Till min hjälp har jag en röntgenläkare, en onkolog, en kirurg och ett antal sköterskor. Det kan vara nån man inblandad, men han har inte huvudansvaret.

Mordet sker med kniv och kommer att vara ganska blodigt. Jag hoppas att offret plågas, dissekeras och sänds bort för vidare plågsamma tester. Som ni märker är jag helt kallblodig i denna situation. Jag som annars är en empatisk människa känner inga som helst tvivel inför den gärning jag ska vara delaktig i.

Förresten är ni mina medhjälpare i brottet. Med alla era positiva och goda tankar, ord och kramar, hjälper ni till. Tusen tack för spontana kramar i butiken och var vi än möts.

Jag hoppas att polisen inte kommer och tar mig för det är förstås bara Big C som ska få sitt rättmätiga straff.

5 kommentarer:

  1. Oj! Den dagen kommer jag inte att få mycket gjort! Jag sitter och håller båda tummarna för dig och en annan som ska till op. samma dag!
    F*ck Cancer!!! Ja, det är inte jag som infört det begreppet...
    Lycka till och ha en trevlig Runebergsdag!

    SvaraRadera
  2. Tack, medbrottsling ;) Hoppas jag får trevligt sällskap på avd. 10.

    SvaraRadera
  3. Lycka till Liane, ska tänka extra på dig nästa onsdag! :) H, Johanna

    SvaraRadera
  4. Oj, vad kul med många medbrottslingar. Vi ska nog ta kål på Big C!!! Kvinnokraft i all ära!

    SvaraRadera
  5. Vi är två som tänker på dig och önskar dig att det går bra. styrkekramar från A och R.

    SvaraRadera