tisdag 11 februari 2014

Ensam hemma

Tack och lov är jag inte bosatt i Chicago. Jag har nog aldrig varit over there, men jag har sett film och format min egen åsikt.

Jag är nämligen gräsänka i två dagar och min hjärna fungerar som vanligt inte riktigt hundra. Hemkommen från ett möte var jag troligen en aning disträ. Jag hade varit noga med att låsa alla dörrar då jag gick hemifrån, men efter drygt fyra timmars diskuterande där jag som vanligt var aktivt emot ibland var mitt psyke aningen mörbultat.

Det var först på morgonen då jag var tvungen att ta itu med morgoneldningen (hann inte elda igår kväll) och hämtade tidningen (absolut inte mitt jobb) som jag märkte att mitt val av boningsort är helt rätt. Jag hade nämligen glömt nyckeln i låset - på utsidan. Fritt fram för vem som helst att ta sig in och störa min nattsömn. Därav går tanken till otryggare platser i världen.




1 kommentar:

  1. Du har så rätt i det med trygg boningsort. Igår var det en som försökte truga på mig stöldmärkning på bilen, men det tycker jag är helt onödigt. Vem skulle kunna ta den ur ett låst garage och dessutom har bilen stöldalarm och så har vi Trine som vaktar :-)
    Jag tänker på dig hela tiden och ger dig styrkekramar till dig i morgon! Vi hörs sen.

    SvaraRadera