torsdag 6 februari 2014

Lyckospark

Jag fick en lyckospark av en gymnast idag, men det jag egentligen tänkte skriva om är min trogna sparkstötting.

Det är först den här veckan jag kunnat använda den. Det har varit för lite snö hittills. Nu går det si så där. Jag använder den mest som packåsna. När man har ungefär en halv kilometer till närmaste livsmedelsbutik känns det lite onödigt att starta bilen, men eftersom jag inte cyklar vintertid (är för feg, tycker inte om slir och sladd) så är jag tvungen att ta bilen om det inte är sparkföre eller om jag inte ska handla så lite och lätt att jag orkar bära i ryggsäck.

Men den här veckan är jag lycklig över sparkföret. En kvällspromenad byttes till och med ut mot en liten tur med sparkstöttingen.

Som parentes kan jag nämna att jag invaldes som kommunstyrelsens representant i äldre rådet på grund av att jag använder spark vintertid till mina möten. Samma regelverk användes då en liknande representant skulle utses till ungdomsrådet. Det är inte alltid bra att bo nära till servicen, men jag trivs med både ungdomar och äldre mänskor så det må vara hänt och dessutom slipper kommunen betala kilometeravgift.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar