söndag 9 februari 2014

Småstickat

Jag har äntligen fått mina babypresenter levererade så jag kan visa (inte skryta!) dem i ett blogginlägg. Mönstren har jag hittat i bloggen Lindas Lantliga     http://lindaslantliga.blogspot.fi/p/monster_28.html  och Drops design  http://www.garnstudio.com/lang/se/kategori_oversikt.php 

Den förstnämnda inspirationskällan använder jag för att det är lätt att hitta ett nyttigt mönster då man inte behöver välja bland tusen andra. Drops design igen är bra då man inte vet vad man söker men väldigt gärna vill tillverka nåt. Där finns massor av trevliga mönster.

Om jag stickar en ny babyfilt skulle jag testa att sticka in de vita fåren direkt. Det blev mycket upprivningar och garnbyten och jag blev aldrig nöjd.

Tubsockorna var roliga att sticka och det gick snabbt. De går säkert att använda som vantar också.




3 kommentarer:

  1. "Vackert " kan hon intyga som sett alstren i verkligheten. Hälsn från "förmedlaren ".

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för presenten! Både filten och sockorna är i användning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håll till godo. Hoppas lille E får sällskap om några år. Det är alltid mest jobb med den förstfödda. De övriga hänger bara med i systemet. Jag fick i tiden rådet att två års mellanrum är optimalt och jag håller med rådgivaren. Njut!

      Radera