tisdag 19 november 2013

Helsingforsintryck

Telefonkameran fick jobba lite i det gråa novembervädret.

Det är alltid roligt att bonga sånt som man nyligen sett på TV. Butiken Espan enkelit är en sådan. Där köpte man plåtmuggar i programmet Villa och utedass (Huvila ja huussi) förra veckan. Jag promenerade förbi butiken när jag på söndag morgon tog mig från spårvagnen till kursplatsen på Annegatan.



På fredagen tog vi ett varv till Senatstorget. Där finns mycket intressant, Kappeli, domkyrkan, båtarna till Sveaborg, lyxiga affärer och så vidare.







Som jag nämnde hörde Iittalas butik till de få affärer jag besökte och det är nästan som att gå på konstutställning.







Ett konstverk av Kivilyktor

Det var två röda ljus till mina Festivostakar jag köpte, de är som glänsande sammet


Och inne på Fazer på Glogatan påminns man om julen ...




 och barnens ögon tindrar av LEGO i massor ...




 Själv tänker jag mer på mat. Den fina saluhallen ute vid Sandvikens torg är en upplevelse för alla sinnen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar