fredag 15 november 2013

Back in town

Tidig väckning för att hinna med 5.50 flyget till Helsingfors tillsammans med dansväninnan. Tur att vi har tågbiljett tillbaka eftersom det är strejkvarsel inom flygservicen.

Efter en lätt frukost vid flygstationen skildes vi åt för att hälsa på nära och kära. Jag tog lokalbussen som tyvärr inte tog rutten via Herrgårdsforsen som är ett så trevligt område, nästan Danmarkkänsla där.

Jag börjar bli lite van i stadskärnan och hittade ett lämpligt ställe att kliva av och byta till spårvagn. Jag kunde inte låta bli att plocka fram pekplattan i Sörnäs och ta en bild av skyltfönstret med diverse vinkande katter. Vinkarna syns kanske inte, men använd fantasin.

Utanför fysikerfröets hus tvekade jag lite på dörrkoden, knappade in ett förslag, men inget pip, tog nästa alternativ och bingo! Nu har jag en timme ensam innan sonen kommer från sina föreläsningar uppe på Gumtäktsbacken (kolla vita bollen på tornet). Sen får vi se vad vi hittar på. Man kunde kanske tvätta fönster ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar