söndag 17 november 2013

Dans och mat och dans och mat

Visst är livet som en dans ibland. Får man lite mat däremellan så är dagen komplett. Lunchen intogs på den kinesiska restaurangen alldeles i närheten av kursplatsen och det blev ett smakprov på rätter med både nötkött, höna, friterade jätteräkor och som pricken över i:et min asiatiska favoritdessert - friterad banan med vaniljglass och sirapssås.

Det blev kanske lite för mycket av det goda för då kvällen kom och jag stämde träff med sonen för en pizza på Putte's var jag inte så värst hungrig. Jag satsade på en Quattro formaggio med lite rött vin, men denna gång lydde jag visheten inom mig och enligt asiatisk sed åt jag inte upp allt.

Medan jag väntade på sonen hann jag beundra arkitekturen på byggnaderna. Visst byggde man i vacker stil förr! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar