söndag 1 februari 2015

Snabba tag

Nu har jag exakt nio minuter på mig att skriva detta blogginlägg (innan Så ska det låta börjar).

Dagen har förlöpt i god takt. Jag har hunnit servera lunch åt son och sötnos. Ni undrar säkert vad som stod på bordet och jag ska stilla nyfikenheten med det samma. Det blev stekta duvfiléer i gräddsås åt männen och ugnslax åt damerna med klyftpotatis och ugnsstekta grönsaker samt en sallad. Efterrätt den gamla vanliga: självplockade hallon och blåbär med vaniljsås.

Sen anlände följande två gäster som bjöds på kaffe med dagsfärska cupcakes bland annat.

Lite senare kom La cousine de la sud med potatisleverans och nu var det dags för kvällste med smörgås.

Och i morgon är jag igen snöänka så det blev att stryka ett par skjortor som tack för att maken snurrat runt med snöspaden i två omgångar idag. Ingen mer snö tack!

Det blir väl att avrunda kvällen med lite intressant läsning om avfallshanteringen i nejden ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar