fredag 13 februari 2015

Fredagen den trettonde

Tjohoo, här kommer årets första olycksfredag och i mars kommer nästa ...

För att vara riktigt säker på att få en liten otursdag tjuvstartade jag igår.

Jag var på väg till min läkarkontroll, backade ut bilen och  KRASCHHH! lät det. Sidospegeln hade vänt sig fel väg och spegelglaset krossades i ett vackert mönster. OJ, OJ, OJ, tänkte jag. Visst märkte jag att jag körde väldigt nära väggen dagen innan. Men har man nu fått förmaningar om att inte parkera mitt i så det är trångt att få upp chaufförsdörren, försöker man sitt bästa och styr längre till höger ... ni hör väl att det inte är mitt fel ...

Nåväl, det hade ju gått att köra in, varför blev det plötsligt så svårt att backa ut? Jag kom till att hjulen antagligen var lite svängda så det blev lite tajt att komma ut. Olyckan hade hänt, men jag måste iväg.

Hundra meter längre fram, lossnade främre delen av hela grejen och jag blev tvungen att stiga ur och försöka hitta nåt snöre. Fanns inte, bara långa rep, men jag greppade tag i shoppingtygväskan och band den om hela härligheten. So far so good, men ute på riksvägen var det blåsigt värre, väskan lossnade, flög sin röda kos och jag fick lov att fortsätta med en hängande spegel.

Läkaren tipsade mig om att fråga kansliet om de hade gummiband eftersom hon inte kunde ge mig första hjälpen (man är väl på sjukhus?). Och se, två stycken rejäla gummiband gjorde susen.

Verkstan skaffar ny attiralj och om en vecka är det fixat och jag betalar dyrt för mitt misstag (eller var det nu mitt?). Verkstadskillen tipsade mig också om en liten knapp som viker in speglarna ...

Men vad hjälper det? Man kan ju repa hela dörren också ...

Den trettonde mars ska jag inte röra bilen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar