onsdag 25 februari 2015

Mer om igår

Det blev ett hastigt blogginlägg från plattan igår kväll av olika orsaker. Inte för att jag behöver förklara och inte för att någon är intresserad, men jag gör det ändå.

När jag skulle ta bloggbilden mitt på dagen ville inte kameran vara med. Energilös. Jag tog några bilder med mobilen, men jag kände inte för att ladda in dem - ännu. De kommer kanske senare, för föremålen är uppätna.

Alltså blev det i stället tidigt kvällsmöte och samvaro med väninnan från högsta punkten, lite shopping och en hälsosam pizza! Det vill säga rågbotten, bara lite ost, scampi, lax, salladsörter med mera. Gott och mättande. Det är väl onödigt att nämna att vi svepte en portion mjukglass efteråt.

Väl hemkommen tog VM-magasinet från Falun överhanden samt andra delen av Hustrumördaren. Alltså blev det ett pyttelitet inlägg med en suddig bild av min stickning.

Idag ska jag förklara närmare.

Ni minns kanske att jag förra året satsade på barnmössor som skulle till Nepal. Nu råkade jag få upp ögonen på Jemenvästar som det fanns mönster på i Kuriren. Det tyckte jag var ett lämpligt projekt innan jag på allvar tar itu med att förfärdiga sommarklänningen.

Jag vet inte om nån organisation vill ha mina alster, men det ordnar sig säkert på något sätt.

Och nu är det så himla roligt att sticka västarna i olika färger. Jag testar att sticka på rundstickor nu för att slippa lite mindre sömmar. Jag gör en utvärdering då det är klart.



2 kommentarer:

  1. Hej, jag har också tänkt börja med Jemenvästarna när Vildes tröja blir klar och det blir den ikväll. Vi får slå oss ihop sedan och se vart vi skall sända dem.

    SvaraRadera
  2. Det låter bra! Två rådiga kvinnor reder ut saken! :-)

    SvaraRadera