tisdag 17 februari 2015

Förhinder

Nu igen har det hänt! Jag har hoppat över en bloggdag helt oförhappandes. Naturligtvis har jag giltiga orsaker och nej, jag är inte sjuk!

Måndagen började med att jag trippade ut ur huset klockan åtta. Ett möte på förmiddagen avklarades i grannkommunen med tillhörande lunch.

Hem och vända och sen iväg till jobbet. Det såg lite skralt ut i början och jag gymnastiserade med en ensam herreman, men plötsligt dök de upp härifrån och därifrån och vi lyfte våra yoghurtflaskor med kattsand och njöt av femtiotalsdängor.

Hem igen och kort paus innan styrelseordförandejobbet kallade och hemma igen först klockan 22.

Och då var jag arg och jag är ännu smått förargad fastän jag fått tillbringa en stund i Jakobstad och gå en loppisrunda. Jag är mest arg på mig själv och min otillräcklighet. Att man aldrig ska lära sig! Nej, misstag begås hela tiden. Visst kan jag bortförklara en del av dem, men jag tycker det är lättare att ta på sig skulden själv och lida av Lilla My-humör en tid.

Tyvärr har jag ännu ett möte i kväll.

Seniordans och loppis har hjälpt upp humöret lite och kanske några bilder på min senaste orkidé fixar resten ...?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar