onsdag 11 februari 2015

Små, små lättnader

Det behövs inte mycket så kan man må bra och trivas med sig själv och sin omgivning.

Till exempel en runda till återvinningsstationen under veckoslutet ledde till att garderoben i sovrummet kunde förvandlas till sitt rätta jag - en walk-in-closet. Den har en tendens att avvika från sitt tillstånd ganska ofta. Men med några påsar till klädinsamlingen och lite till lump/energi fick jag en impuls att städa fram lite golvyta igen. Jag gick sen fler gånger in i det lilla rummet för att bara njuta. Bort med några gamla kappsäckar och lite städning på hyllorna kommer fullända situationen.

Vilken tur att jag passade på att investera i några krokar häromdagen. Mina "sixpackhängare" med blusar och linnen fick nya hem på väggen i stället för att vara utspridda lite här och där.

Jag älskar att få pyttelite ordning på nåt ställe.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar