lördag 21 februari 2015

Bra start på dagen

Lördag- och söndagmorgnar brukar vi ligga och dra oss till över nio. Denna morgon blev för min del särskilt lyckad då jag fick höra två favoriter på radion.

Jag är synnerligen förtjust i den pensionerade prästen Lars Collmar som läser ur sina böcker om Helga Hund. Det är helt på min nivå och jag tycker om humorn i berättelserna och Collmar har en otroligt fin berättarröst.

Den andra rösten som jag noterar tillhör en manlig nyhetsuppläsare, men det är en annan historia...

En annan historia är också den om min släkting (även hon en pensionerad präst) och de högklackade röda skorna som inköptes i Norge. Jag fick en association till henne och skorna då jag läste en novell i Kuriren om en dement tant och ett par röda skor.

Det behövs tydligen inte mycket för att få i gång tankeverksamheten en lördag morgon.

Hittat i min skosamling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar