torsdag 26 februari 2015

Kompostglädje

Medan övriga intressenter grälar om en soptunna eller två är jag bara glad över att kunna minska på avfallsberget genom att kompostera mitt avfall. Jag har haft uppehåll på lite över en månad då min kompostor inte fungerar hundraprocentigt på vintern. Jag brukar fylla den till max och när det blir lite varmare väder börjar småkrypen jobba igen och jag kan fortsätta fylla på.

Jag kikade in för en tid sen och märkte att jag kunde slopa min svarta påse och fylla komposthinken i stället. Och se, där hade jag förberett mig. Jag sökte med ljus och lykta efter ett nytt kompostämbar eftersom det gamla såg lite sjaskigt ut. Det är alltid roligare att jobba om man har saker runt om sig som man tycker om.

Slutligen hittade jag en hink som jag tror ska vara både lätt att rengöra och vad är bättre än att det passar in med min potatishink.

Som jag sagt tidigare - ibland är jag lätt att förnöja. När jag kom till kassan med hinken fick jag också en glad överraskning då föremålet var rabatterat till hälften. Det passar ett ekonomiskt sinnelag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar