fredag 14 november 2014

Varför måste jag alltid ...?

I en familj med flera barn kan man ofta få höra repliken : Varför måste jag göra det här? Jag gjorde det ju förra gången!

Barn är oftast väldigt rättvisesökande och mäter med millimetersmått.

Igår hade jag nöjet att få se en pjäs av Teater Povre på Vasallen, Wasa Teater. Jag hade lite kollat på förhand och visste att det inte uttalades många repliker.

Oj, så imponerad jag blev av de två unga skådespelarna som ägde scenen under hela föreställningen - lite över en timme non-stop.

Pjäsen framfördes med otroligt exakta rörelser och miner till musik, lite i gammal Chaplinstil. Men budskapet kom fram.

Har ni möjlighet så gå och se den. Den spelas ännu några gånger i november. Den passar utmärkt för de som inte kan våra nationalspråk fastän man i slutet levererar repliker på både svenska och finska. Innehållet går nog hem utan språkliga kunskaper.

Vill ni veta mer så besök denna sida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar