tisdag 4 november 2014

Talet

Först kan jag konstatera att jag inte är någon talare. I snart två månaders tid har jag i tankarna förberett mig och hållit ögonen öppna för tips och idéer till rubriken: Må bra, kvinna!

Det krävdes en resa till Tyskland för att få arbetsro och nu är det äntligen förbi. Ingen gick ut och ingen satt och snattrade så jag antar jag får vara nöjd.

Ett litet smakprov:



Hitta de små guldkornen i vardagen!
Det kan vara så enkelt som att tända ett ljus då du äter. Eller kanske ta en tur till en restaurang för att slippa koka själv nån gång. Skänk ett leende till en främmande person i matvarubutiken. Inled ett samtal med någon. Möten med människor är det som skänker mig små guldkorn. I de flesta fall blir det bara enskilda möten som jag sen lagrar i min själ.

Men det viktigaste av allt!

Tyck om dig själv!
Du duger som du är! Vi kan inte alltid vara på topp. Ibland måste vi vara djupt nere i dalen för att kunna njuta då vi är där uppe. Livet är inte en räcka av jämngråa dagar. Livet ger dig alla möjligheter. Du väljer själv hur du lever det för att må bra!


Skönt att kunna lägga talet bakom sig och bara njuta av den vackra orkidén jag fick.  



1 kommentar:

  1. Så sanna dina ord.

    Har känt mig trött, blytung i kroppen, i en och en halv månad men trots det kämpat mig till jobbet varje dag och där varit trevlig mot mina kunder trots att jag helst hade velat krypa under bordet. Äntligen blev jag sjukskriven, att börja med i två veckor, för att riktigt ordentligt ta hand om mig själv och bara göra det jag vill. Som idag sova en stund på eftermiddagen.

    Jag beundrar dig för att du alltid orkar vara positiv och upptäcka en massa nya saker, jag skulle också vilja vara kreativ.

    Vilken vacker blomma du fick!

    SvaraRadera