tisdag 11 november 2014

Vad säger stjärnorna?

Som ung romantiker brukade jag alltid läsa horoskopen i veckotidningarna. Numera är jag inte så godtrogen, men Kurirens horoskop har jag alltid funnit en viss samstämmighet med.

Visst kändes det lite uppmuntrande att idag läsa följande:

Du är inte omärkt av de hårda törnar som livet har i beredskap åt de flesta människor. Men du har tagit smällarna på ett berömvärt sätt och lärt av misstagen. Du har vägrat att låta dig knäckas. Därför är det besynnerligt att ett litet och obetydligt problem kan bringa dig ur balans och få dig att deppa. Ta även den här lilla motgången som det anstår en med fighterhjärta och du skall se att allt ordnar sig till det bättre snabbare än du någonsin anat.

Och det är så sant, så sant. Jag kände mig väldigt nedstämd igår kväll efter ett möte och kunde inte förstå varför jag reagerade med en så konstig ilska. Jag satte mig ner och skulle se ett favoritprogram på plattan, men se det ville sig inte, kopplade in kanalen bara i real tid. Allt gick mig emot. Jag fick till sist öva lite seniordans för att få nåt annat att tänka på.

Misstämningen fortsatte idag, men sen jag läste horoskopet känns det bättre. Så visst måste man tro på stjärnorna ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar