måndag 24 november 2014

Praktiskt i min lilla värld

Nu vänder jag blicken inåt i min lilla husmorsvärld. Jag kommer mycket väl ihåg att jag blivit beskylld för att bara stå på min lilla trappa och inte se tillräckligt långt - ibland är jag lite "långilsken" som vi säger i mina trakter. Det är naturligtvis ett par herrar som uttryckt sig på detta trevliga vis. Det är nästan så jag blev feminist på kuppen - men inte riktigt ändå.

Jag erkänner att jag njuter av att få stöka omkring i min lilla värld och glädjas över små vardagslyckor utan att behöva tänka på världsekonomin stup i kvarten. Sådana stunder tittar jag på små underverk som till exempel min söta och praktiska knäckebrödsplåtburk.

Burken är perfekt för ett tvådelat Skolknäckebrödspaket. Allt ryms på en gång! Inte ett halvt paket som ska ligga nånstans och vänta på att få plats i burken. Inte blir det sämre av att det finns Muminfigurer på utsidan. Färgen kunde förstås vara nåt annat än svart-vitt, men det går an - burken står inte framme utan göms i skafferiet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar