lördag 8 november 2014

Irritationspolitik

Kom inte och säg att jag har en politisk blogg för det är jag är nog alldeles för självcentrerad och opolitisk för att klara av . Men nån gång kommer det ett inlägg som lite tangerar maktsamhället vi lever i.

Nu har jag blivit tillräckligt uppretad och irriterad att jag lite måste skriva av mig, borde kanske få ihop en insändare i tidningen också.

Ju mer jag lär mig om politik desto mer opolitisk känner jag mig. Tänk nu på det här med interpellationer i riksdagen. När jag gick i skolan fick vi lära oss att det var det största man kunde göra och det hände väldigt sällan. Under denna valperiod har vi haft så många interpellationer i den finska riksdagen i försök att fälla regeringen att jag inte kan räkna dem alla.

Inget kan gå framåt för staten Finland om partierna ska hålla på att göra allt för att ställa till det för varandra! Nu då det återstår ett halvt år till nästa val är taktikerandet som allra värst. Hur ska man kunna få nåt förtroende för att de invalda ska uträtta nåt vettigt då så mycket tid och energi går åt till onödigheter.

Gör i ordning en stor sandlåda på Senatstorget och placera dit politikerna, utrusta dem med galonbyxor, vattenkannor och spadar och låt dem leka av sig riktigt ordentligt!

enRIS



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar