torsdag 6 november 2014

Ovanligt

Tänk, jag har hållit en dag ledigt från bloggen utan att ha planerat det på förhand. "Det bara bidde så".

Jag körde på känsla och impuls och inhandlade en ny wokpanna. Den gamla är nog Hackman, men faktiskt i teflon och det gillar jag inte riktigt samt lite sliten.

Jag har kollat in gjutjärn, men de är så väldigt tunga. En reklamannons fick mig att tända till, kanske delvis för att pannan var orange. Men om man får det man vill ha till halva priset då måste man bara slå till. Och vad sägs om keramisk beläggning och tillverkad av 100 % naturmaterial?

Idag har jag testat den och maten blev riktigt läcker.

Och varför bloggade jag inte efter kvällsmötet? Jo, en överraskningsgäst väntade mig då jag kom hem och jag satt tusen gånger hellre och pratade med sötnos över en kopp te. Det blir tvåvägskommunikation och inte bara mina egoistiska funderingar som här på bloggen.

Men båda behövs ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar