måndag 10 november 2014

Kort om kort, konton och kuponger

Hå, hå, ja, jaaa! Det är lite jobbigt med alla dessa kort som man samlar på sig. Visst, bankkortet kan jag inte vara utan, inte heller FPA-kortet, ja, kanske några bonuskort också ... Plötsligt sitter man där med en massa kort och kuponger som man förgäves försöker gräva fram då man ska betala.

För att inte tala om konton som uppstår vid näthandel då man ska köpa biljetter, boka hotell och resor och så vidare. Alla lösenord som ska noteras i minnet eller på nån papperslapp som lätt omkommer.

Tidigt i morse vaknade jag av att jag glömt att logga in mig då jag bokade två hotellnätter i januari. Och jag som är bara tre nätter från att få en gratis natt! Jag försökte undersöka om jag kunde åtgärda fadäsen idag. Tyvärr inte, för jag har i hastigheten använt en annan bokningsserver och inte den jag har konto i ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar