torsdag 20 november 2014

Dålig planering

Idag har jag verkligen inte haft munhäfta. Lite tystare var jag på mina jumppatimmar, men sen brakade det loss. Jag besökte hälsovårdaren för provtagning (ni vill inte veta var) och skulle svara på några frågor. Vi var inte bekanta från förr, men inga problem, jag öste på som om jag hade haft betalt.

När jag nu var i närheten av kommungården passade jag på att uträtta några ärenden och blev bjuden på kaffe och där fortsatte min svada. Det var prat och skratt så åtminstone några fick förlängd livslängd.

Nu får jag fråga mig att vart for den här eftermiddagen? Lite tapetborttagning borde vara högt på agendan, men varför det? Jag kunde i stället ringa kusinen i söder och prata bort några minuter - mycket trevligare.

Och sen måste jag blogga och kanske jag kommer på något annat ännu för att skjuta på arbetet.

Nästa vecka ser ganska välmatad ut - två dagar i Vasa, några konserter (nöjeskontot) och jag borde hinna baka pepparkakor också. Det blir att få i gång en lite bättre planering misstänker jag. Men först ska jag hinna till Helsingfors en vända ...

November i stora staden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar