lördag 22 november 2014

Rätt och fel

Jag styrde och ställde, packade väskan, vattnade blommorna, men i mitt stilla sinne hade jag på känn att nånting kan gå fel. Och jag fick rätt!

Maken skjutsade mig snällt till flygplatsen, mutad av en chokladplatta, körde iväg och jag gick in. Jag kastade en blick på tavlan och den såg normal ut på avgående flyg, men så hörde jag flygtjänstemannen fråga om jag visste att flyget var inhiberat.

Där hade vi det! Buss ordnades till Vasa och ankomst till Helsingfors skulle för min del ha blivit mitt i natten. Nej tack! Hellre en tur med tidiga morgonflyget. Jag skulle ändå hinna en vända till fysikern på frukost.

Nu sitter jag igen på Karleby-Jakobstad flygplats i Kronoby och är väl placerad bland en hop italienare. Igen känner jag maningen att lära mig så mycket italienska att jag kunde få stilla min nyfikenhet. Båtindustrin har en liten avdelning i vår kommun och det vore intressant att höra några små affärrelaterade utsagor.

Flyget ja, det är försenat en kvart, men nu ser jag det rulla in ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar