söndag 23 november 2014

Kort visit

Egentligen var det bra att flyget i fredags var inhiberat för jag hade glömt läppstiftet hemma. Katastrof! Dessutom hade jag i misstag åkt iväg med de gamla glasögonen. Katastrof nr 2!

Det blev annars mera ändring i planerna eftersom jag märkte i bussen från flygstationen att tiden skulle bli för knapp för att hinna ut till Arabiastranden. Men om inte Muhammed kan komma till berget får berget komma till Muhammed eller hur det nu lyder. Nå, egentligen gjorde det inget, för spårvagnarna dit ut fungerade inte pga vattenledningsarbeten och jag hade varit tvungen att åka buss.

En gemensam liten frukost i Kampen med överräckning av avtalad leverans tillät mig träffa fysikersonen och dessutom föra en snabbdiskussion om karriären.

Och tåget hem igen var förstås mer än en halvtimme försenat vid nådd destination ...

Men fortbildning och möte gick bra och juliga bilder fastnade på min platta.

Underbara julrosor i handeln


Jag tycker inte om julen, men dessa julbollar var läckra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar