lördag 3 maj 2014

Kronjuvelen i Stockholm


Igen en föraning som slog in - strul med datatekniken! Jag misstänker jag har lyckats utmanövrera min app e-blogger på tabletten för den ville inte alls publicera mitt inlägg. Sen fick jag problem med nätverket och valde att strunta i hela mojängen.

Men nu är jag tillbaka och har redan hunnit med två rundor till sopsorteringen - en kärra här hemifrån och en kärra från barndomshemmet - och man träffar trevligt folk då man orienterar mellan soplådorna.

Nästa vecka kommer att gå i både förenings- och politiskt engagemang så det kan bli si och så med bloggandet, men jag kommer igen.

Jag kommer säkert att återvända till Stockholmsresan ur olika perspektiv men inledningsvis kan jag säga att resan var avkopplande, promenadrik, lite kylig, men uppiggande och intressant.

Själva flygturen med NextJet var smidig. Fem personer startade från Kronoby genast då alla var ombord - alltså vi vann nästan en halvtimme. Sex personer steg på i Björneborg och där satt jag som enda kvinna och bjöds på mazarin från Malmköping.

Vi tog taxi från Arlanda direkt till hotellet vid Slussen och avslutade kvällen med en god måltid med fin panoramautsikt över Gamla Stan.

Bildplock:

Fackeltåg (deltog) från Stortorget till Riddarholmsfjärden

Majbrasan har tänts av fackelbärarna
1 majträd

Vänsterns 1 majparad (deltog inte)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar