tisdag 27 maj 2014

Mattänk

Kanske nån funderar hur det går med min hälsosamma kostomläggning?

Svaret är att det går ganska bra, men inte perfekt. Jag unnar mig lite bakverk under veckoslutet och om jag är på resa eller bortbjuden. På möten klarar jag mig utan kex och torrkaka, men serveras det smarrigt wienerbröd eller dylikt så tackar jag inte nej. Jag känner mig själv så pass bra att jag vet att ibland behöver jag få något för att undvika storfrossa.

Det är inte alls svårt att hålla sig borta från kött då man i stället äter fisk och ost. Det största problemet är att fiskvariationen är liten, men jag älskar fortfarande ugnsrostade rotsaker och andra grönsaker och experimenterar med olika soppor.

Hotellfrukost

Recepttest, stekt lax med fänkålssallad

Quornfärssås

Lax-/broccolisallad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar